النا طلاالنا طلا، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

النا خوشگله کیجـــــــــــــا

متفرقه های اواخر 17ماهگی

1393/10/20 16:20
نویسنده : مامان مطهره
471 بازدید
اشتراک گذاری

سلام  بهارنارنج شکوفه گیلاس عشق مامان از اواخر هفده ماهگی کلی خاطرات و عکس هست که متاسفانه باید خلاصش کنم بخاطر مشکل قبلی امیدوارم زودتر حل شه!کلی کارای جالب انجام میدی و یه عالمه شیرین زبونی که نمیدونم از کجا شروع کنم ااول از همه بگم که کلمه و جملات انگلیسی که شما قادر به ترجمه و گاهی تلفظش هستی از مرز 35تا گذشته و یه مترجم کوچولو تشریف دارین عاشق اناری و هی میری سراغ یخچال و میگی انار  ،عمه و عمو و حموم و یه سری از این کلمات راحت رو واضح تلفظ میکنی بعضی از کلمات هم مثل خرگوش رو خودت بدون اینکه بهت یاد بدیم بین حرفهامون یا شاید از تلوزیون یاد گرفتی دیروز خرگوش رو از بین عروسکها جدا کردی و و هی میگفتی : ا گو

agooo 

یا مثلا امروز از رو زمین آشغال هایی که انداخته بودی پایین برداشتی و هی میگفتی آگا بعد ازم میخواستی بغلت کنم بندازیمش تو سطل زباله آشپزخونه

 

متوجه همه حرفهامون میشی و خیلی راحت کلمات رو یا میگی یا اینکه یه جوری متوجهمون میکنی جدیدا اتفاقها رو بازگو میکنی یا تیکه های برنامه های بی بی انیشتین رو برامون توضیح میدی وقتی گربه میاد رو صفحه تلوزیون میگی : cat

یا هر وقت هاپو میاد میگی : dog

رسمابه

توپ میگی : ball

 به تلوزیون میگی: پی تی (tv)

اعضای صورت

رو به فارسی کاملا بلدی و میگی دس (دست) با(پا)......به انگلیسی هم اعضایی مثله دست و پا و دندون و بینی و چشم رو بلدی وکاملا انگلیسی ازت میپرسم و خیلی راحت با اشاره جواب میدی مثلا میپرسم:where are your teeth ?

دندونات رو نشون میدی و میزنیشون رو هم

 

where is your leg?پاتو نشون میدی

به همین ترتیب رو چشم و دست و..  انجام میدی.

هر وقت میگم :look at meسریع نگاهم میکنی انگلیسی رو  از فارسی خوب تفکیک میکنی و متوجه تفاوت دوتا زبان میشی یه سری کلیپ  برات دانلود کردم که خیلی خیلی دوستشون داری ترکهای بی بی انیشتین رو خوب می‌شناسی و عاشق first signs  هستی و دقیقا مثله همون خانوم تو کلیپ دستاتو میچرخونی علامت فرست ساینز رو یاد گرفتی

روزها با کلیپی که برات دانلود کردم ورزش میکنی به این ترتیب وقتی میگهwalking walking:پیاده روی میکنیhop hop hop:میپری

running running running: میدویی

now let's stop:  وا می ایستی

 

 وقتی میگم :let's go to bath

میری حوله ات رو برمیداری میدویی سمت حموم یا وقتی میگم :take bathبه صورت نمادین سر و بدنت رو میشوری!

 بازی هایی که خیلی دوس داری قایم موشک، کلاغ پر،  لی لی حوضک،  عمو زنجیر باف، اتل متل که خودتم میخونی برامون عاشق عروسکاتی خیلی لباسهاتو دوس داری و مراقبشونی خدا نکنه چسب کفشت باز شه یا دستکشت  بیافته سریع خبر میدی و نچ مچ میکنی و داد و بیداد و... کاپشنی هم که برات دوختم هی میاری دوس داری بپوشی نیگا چیکار میکنی

راستی لباس یکسره هایی هم که دوختم برات خیلی خیلی دوستشون داری بهشون میگی ابش (کفش)یعنی لباسی که کفش داره نیست که عاشق کفشی واسه همون

 چند روز پیش سرما خورده بودی رفتیم دکتر قرار بود بعدش ببریمت فان پارک که خوشبختانه تو اتاق انتظار متخصصت خودش یه پا پارک بود فعلا به همون اکتفا مردیم تا چند روز دیگه انشاالله ببریمت پارک چون هوا سرده خیلی وقته نرفتی پارک عسلم

قبل از رفتن دیدم همراه کلاه و دستکشت عروسکت رو هم بغل کردی که بیاری

 

 تا بهت گفتم بزار سرجاش بدو بدو برگردوندیش

 تو مطب

 

 

 

 با اینکه بادکنک  رو به شما دادن که بیاری خونه تا منو بابایی ازت خواستیم گذاشتی سرجاش و بعد اومدیم آفرین دختر خوبم

 

چندتا عکس از کارهایی که تو خونه انجام میدی

مشغول تلفنمشغول تلفنمشغول تلفن

 بله  ابرو

 

رو دیوار آشپزخونه با مداد نقاشی کشیدی ازت خواستم زود پاکش کنی

 

 

 وقتی قرار باشه شما با بابایی بازی کنی بهتر از این نمیشه

 

 چیکار کنیم بابایه دیگه

 

 

 شیطنت عموزاده ها

 

where are your eyes?

 

 

 where is your leg?

 

  where is your nose?

 ?teeth

 

 این پوشک رو از بسته جدا کردی واسه نی نی خودت

 

 خیلی خیلی پفک دوس داری اما خداروشکر بیشتر از یکی دو تا نمیخوری اما تا دلت بخواد دوسش داری و حسابی پاکتشو از بقیه خوراکی ها حتی از فاصله دور تشخیص میدیچندسال پیش هم تو یه مارکت هرکاری کردم به آبمیوه و شیر و بیسکوییت قانع نشدی منم یکی بدون رنگ افزودنی برات برداشتمممنو بابایی استقبال نکردیم که ترغیب نشی

 

هی تعارف میکردی

 

 

 

 ببین چطور لذت میبری میگی به به الهی  بمیرم برات که اینقده پفک دوس داری تصمیم گرفتم تو خونه برات درست کنم اما متاسفانه هنوز پنیر چدار یا گودا پیدا نکردم

 خوشمزهخوشمزهخوشمزه

 و در آخر هم باید ورود یازدهمین مرواریدت به لبخند زیبات تبریک بگم

 (آسیاب و در فک بالا  در تاریخ93/10/10

 

 

 

 دوستت دارم عسل خانوم تا بعد... ماچ

 

پسندها (4)

نظرات (6)

محمد
22 دی 93 6:50
به ما هم سر یزن. با مطلب جدید "طرز تهیه چیزبرگر پنیری" آپ شدم .... منتظرتونم.
م.ن
22 دی 93 8:33
سلام چه نینی نازی دارید.ماشالا خدا حفظش کنه براتون ایشالا
مامان مطهره
پاسخ
سلام مرسی بابت دعای قشنگتون ممنونم
مامان مهدیس
22 دی 93 16:04
چه عکسای نازی مامانیش ازش گرفتی این کپل منو انقد خوشتیپ نکن چه لباسای نازی واسش دوختی دستت درد نکنه دخملی خیلی جیگره واسش اسفند دود کن
مامان مطهره
پاسخ
قربونت برم چشمات قشنگ میبینه عزیزم حتما
مامان امیرحسین
24 دی 93 11:40
خوشبحال الناجان که مامان با سلیقه و باحوصله ای مثل شما داره... دخملیتون خیلی جیگره...براش حتما صدقه کنار بذارید... مامانی پسر من خیلی شیطون و بازی گوشه..چه جوری میتونم منم مثل شما دوزبانه باهاش کار کنم؟از کی شروع کردین..خواهش میکنم راهنماییم کنید...ممنون
مامان مطهره
پاسخ
سلام دوست عزیز مرسی از لطفتون دخمر منم حسابی بازیگوشه من باهاش تا جایی که میتونم انگلیسی صحبت میکنم ابن بهترین روشه و البته بعدش باید براین سراغ کارتون ها ی زبان اصلی و آموزش های مربوط به سنش تو این زمینه از همون اول که با کوچولوتون فارسی صحبت کردن رو شروع کردین زبان دوم هم باید شروع بشه البته من خیلی جدی نمیگیرم که حتما دو زبانه باشه فقط میخوام در حدی که خودم بلدم اونم یاد بگیره تا 3سالگی که انشالله بفرستیمش زبانکده
مامان امیرحسین
26 دی 93 18:40
ممنون ارتون که جوابم رو دادین. میشه از بازی هایی هم که تو روز باهاش میکنید بهم بگین.. ممنونم
مامان مطهره
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم بازی هایی منه عمو زنجیر باف و آتل متل-لی لی حوضک-کلاغ پرو موش اومد و.... بازی برای زبان دوم هم فعلا همونی که تو وبش توضیخ دادم walkingرو باهاش کار میکنم و هنوز بازی جدیدی براش در نظر نگرفتم راستی خانمی اگه امکانش هست آدرس وب کوچولوتون رو درست بنویسید مثل اینکه اشتباهه
مامان امیرحسین
27 دی 93 0:42
http://amirhossein92-myson.niniweblog.com/ اینم از ادرس.. ممنونم ازتون...ببوسید دخملی رو
مامان مطهره
پاسخ
مرسی عزیزم اما من همچنان برا ورود به وبتون مشکل دارم