النا طلاالنا طلا، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 17 روز سن داره

النا خوشگله کیجـــــــــــــا

نگفته های این ماه

1393/11/15 0:40
نویسنده : مامان مطهره
569 بازدید
اشتراک گذاری

سلام پری ناز من  خیلی وقته نیومدم از شیرین زبونی ها و شیرین کاریهات برات بگم  دخترم برگ گلم ماشاالله خیلی بزرگ و خانم شدی دیگه کم کم داره دلم واسه نی نی بودنت تنگ میشه به خصوص که شما ماشااله فعالیت و درکت خیلی بیشتر از سنته و همیشه پیشگام بودی دیگه توی برقراری ارتباط کلامی مشکلی نمی‌بینم آخه هرکلمه ای رو که بخوای تلفظ میکنی و من اصلا بهت تو این زمینه آموزشی نمیدم شما خودت خوب به حرفامون گوش میکنی و هر کلمه ای رو که نیاز داشته باشی یاد می‌گیری تو زبان دوم هم همینطور اصلا آموزش در کار نیست و فقط بین حرفام یا متن های بی بی انیشتین  متوجه کلمات میشی و میتونی برام ترجمه کنی به این نتیجه رسیدم هرچیزی رو که بهت آموزش بدم خیلی سریع یاد می‌گیری اما الان اصلا تو فکر آموزش نیستمخیلی یهویی یه سری کلمات رو به کار میبری و مارو شگفت زده میکنی مثلا موقع خوردن شام رفتی سراغ دیگ و هی میگفتی گ گیگ گ گیگ  ته دیگ میخواستی یا خودت دست نمیزاری رو گوشت میگی گوش یه روز هم واستادی کنار در ورودی و هی میگفتی کیلی کیلی -کلید میخواستی و یه سری کلمات مثه هست،  نیست ، گرم و سرد کلی کلمات دیگه که تفاوتشون رو به من نشون میدی و لذت میبری مثلا وسایل رو پشتت قایم میکنی میگی: نیست، هاپو برد بعد نشونش میدی میگی: هست پشت خندهخیلی هم مرتب و مودبی اشغال های کوچولو رو ار رو زمین برمیدتری میندازی تو سطل اشغال و میگی آگال موقع غذا خوردن تا تمام غذای تموم شه 4باری باید دستاتو بشوری هرچی میگم موقع غذا خوردن از  دستمال استفاده  ککنیم  قبول نمیکنی در طی روزم که اگه بگم 30_20بار دستاتو  میشوری  دروغ نگفتم  میای  میگی مایع مایع البته نمیزارم الکی هی به دستات مایع دستشویی بزنی میترسم پوست قشنگ دستات  خراب شه. در کنار همه ی مهربونی هات از ادبت بگم که از همون اول که شروع به حرف زدن کردی امکان نداره چیزی از دست کسی بگیری و مرسی نگی موقع صرف وعده های غذا باید همه باشن تا خیالت راحت شه اگه یه نفر به هر دلیلی نیاد کنار سفره اینفدر اسرار میکنی وتعارف که دلمون غش میره برات هر چیزی که بخوای بخوری  اول تعارف می

کنی همه.ی اینکارو از خیلی وقت پیش که کوشمولو بودی سروع کردی و روز به روز هم با ادبتر میشی قربون دخمر با شخصیت خودم بشمبغل

چند روز پیش هم دیدم هی موقع نوشیدن آب میگی دی دی دوباره اینکارو حتی بدون لیوان با حرکات دست انجام دادی مثلا به طور پانتومیم ادای نوشیدن رو در آوردی و هی میگفتی دی دی بعد متوجه شدم داری میگی drink:یعنی نوشیدن الهی فدات شم بعدش هم همراه بی بی انیشتین تو ترک فرست ساینز در کمال ناباوری دیدم که بیشتر علامت هارو بلدی یعنی وقتی خانومه میگفت eatتو علامت خوردن رو انجام میدادی یا وقتی میگفت babyتو آغوشت رو تکون تکون میدادی انگار که یه نی نی تو بغلت باشه بعضی از کلمات رو هم موقع انجام حرکت اختصاریش تلفظ میکنی مثل dadyیا momy

 

کم کم داری کل فرست ساینز رو یاد میگیری.با مزه تر از همه اینکه

وقتی ازت میپرسم :? what is your name

(اسمت چیه؟

میگی اننا enna(النا)

امروزم داشتی طبق معمول  بی بی  انیشتین  نگاه میکردی ترک اعضای بدن بود یهو دیدم چشمک  میزنی دستتو میزاری رو چشمات میگی : آیز (eyes )

امروز یعنی چهارشنبه  22بهمن  دوباره  دیدم دستتو گذاشتی رو بینیت  و برای اولین بار گفتی  :نوز (nose )

 اینبار هم داشتی بی انیشتین  نیگا میکردی که این کلمه رو گفتی البته میدونستی  نوز چیه اما تلفظ نمیکردی تا امروز که دوباره حیرت زده شدم

 تا یادم نرفته بگم عااااااشق گوشتی یعنی اگه تو یه وعده از غذات گوشت نباشه دپرسی،همیشه دلهره دارم بریم مهمونی تو غذاگوشت نباشه یا اگرم باشه اینقدر میگی گوشت گوشت  که باید از خجالت اب شیمخجالت

 همچنان  عاشق مسواکی  تقریبا هر روز داریم برات مسواک میخریمراستی گلم چند روز پیش از سبزی حیاطمون  تو سوپت  ریختم خیلی  لذت  بخش بود برام جدید ا بیسکوییت  و کیک رو کمی میخوری منم تو خونه برات درست میکنم بیسکوییت  شکل نی  نی  پختم برات وقتی دیدیش  کلی نازش کردی و بوسیدیش هی میگفتی  نازی نی نی بعدشم خوردی نوش جونت عشقم

 

 یکی دو روزی هم هست میگی:  دً جون

یعنی مادرجون به مامان شیرین میگی  مادرجون چون ما اینطوری صداش میکنیم الهی قربونت برم  یه چیز خیلی بامزه دیگه  اینکه  قبلا به داداش میگفتی دادا کم کم کشف کردی بعدش یه شین  داره اما موقع تلفظ میگی داداچ  اما عز اون  جالبتر اینکه فک میکنی چون بعد دادا چ داره باید بابا  رو هم بگی باباچ  الان چند وقتیه  به بابا  میگی باباچ بر وزن داداچخنده

 

 از اونجایی که شما تا ببینی دارم عکس میگیرم  میای گوشی یا دوربین رو ازم میقاپی  از این روزات عکس زیادی ندارم

 امشب قبل خواب داشتی آ ش میخوردی خاله جون  ازم خواست عکستو همون لحظه براش بفرستم دیدم تا بهت گفتم عکس تو میخوام  واسه  خاله جون  بفرستم همکاری میکنی ژست  هم میگیری برام

 

 

 

 با اون صورت  کثیف که یه  کاسه آش بهش چسبیده بود حس  عکس گرفتنت  اومده  بود

 

 

صورت ماهتو  شستم وای که چقدر  به دل میشینی نسترنم عاشقتم

راستی عسلکم دوازدهمین  مروارید کوچولوی شما 18بهمن در فک پابین دندان  پیش دوم سمت راست نمایان شد

مبارکه دخمل 12دندونه  من

 

 

 دوستت دارم زیباترین هدیه خدا

پسندها (5)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (9)

با خانوادت در فروشگاه بانوان دیدن کن
22 بهمن 93 14:15
سلام مدیر کوچولو وبلاگ قشنگی داری ... از خدا می خوام که همیشه بلا رو از تو دور کنه ... من می خوام سه تا از بهترین فروشگاه های اینترنتی با کالاها و محصولات اصل (اوریجنال) رو که سه تاشون هم قابل اعتماد و مطمئن و هم جنس های شیک و بروزدنیا رو دارن ، برات معرفی کنم تا در اینترنت گول سایتهای کلاهبردار رو نخوری عزیزم. قشنگ دست مامان و بابا رو بگیر و بیا تو این فروشگاه ها یه چرخی بزن ... فروشگاه اول :سایت فروشگاهی ( وُمن شاپ ) محصولات و زیورآلات لوکس و شیک زنان ایرونی حتما با خانوادت یه سر بزن و از اسباب بازی هاش وجنس های دیگرش دیدن کن ... http://woman.dayanshop.com/ فروشگاه دوم : سایت فروشگاهی پکیج های آموزشی و درآمدی برای اعضای خانوادت در منزل هست http://woman.bitasell.ir/ فروشگاه سوم با قابلیت نظردهی : وبلاگ فروشگاهی نیازهای شخصی و خانوادگی http://pnbshop.blogfa.com/ باتشکر
فاطمه
23 بهمن 93 18:16
دختر خیلی نازی داری خدا ببخشه. به وبلاگ پسر من هم سر بزنید خوشحال میشم. الناجون من لینک کردم دوست داشتی وبلاگ پارسا جون منم لینک کن.
مامان مطهره
پاسخ
سلام عزیزم مرسی از لطفت. بابت لینک هم متشکرم اما خانمی مثه اینکه شما یادت رفته آدرس وب گل پسر تو بزاری
آیسان
24 بهمن 93 11:49
سلام دوست عزیز ... از وبلاگ زیبای شما دیدن کردم ، خسته نباشید ... خوشحال میشم به من هم سر بزنید ... منتظر حضور و نظرات مکتوب شما هستم ... سپاس ... من لینکتون کردم دوست داشتید منم لینک کنید
مامان مطهره
پاسخ
مرسی حتما
آیسان
24 بهمن 93 13:19
سلام اپ کردم با یه موضوع خیلی توپی دوست داشتید سربزنید -بای بای
مامان ازاده
7 اسفند 93 13:03
النا خانم شما خیلی ماهی سلامت باشی همیشه کنار مامان بابات
مامان مطهره
پاسخ
متشکرم خاله جون نظر لطف شماست
مامان امیرحسین
18 اسفند 93 9:23
سلام مطهره جان.. اول اینکه حرفی جز این که وبتون عالیه ندارم.. و بعدش هم میخواستم اگه بشه از تجربیاتتون استفاده کنم...شما به النا شیر خودتونو میدید؟اگه اره تا کی؟امیرحسین خیلی بدغذا شده..البته اگه من نباشم که شیر بخواد خوب غذا میخوره ولی در حالت عادی به هیچ وجه..دارم فکر میکنم از شیر بگیرمش ولی استرس دارم..میخواستم نظرتون رو بدونم... راستی اگه میشه دستور پفکی که درست کردید رو بهم بگید.. خیلی ممنونم ازتون..النارو هم ببوسید
مامان مطهره
پاسخ
سلام عزیزم تشکر سما لطف دارین آره شیر مادر میخوره من میخوام 22ماهگی انشالله از شیر بگیرمش. منم برادر زاده ام بخاطر وابستگی زیاد بع شیر مادر غذا نمیخورد تا اینکه از شیر مادر گرفتنش حسابی بخور شده و تپل ماشاالله پفک رو هنوز درست نکردم فدات سم واسه اینکه پنیر چدار یا گودا پیدا نکردم دستورش تو نت هست مرسی که بهمون سر میزنی در ضمن من هنوز موفق نشدم بیام وب پسری شما خیلی سعی کردم اما نمیشه
مامان مهدیس
19 اسفند 93 17:20
خیلی نازه ماشاا.... عکساش فوق العاده شدن
مامان مطهره
پاسخ
مرسی جیگررررر چشمات ناز میبینه عزیزم
مامان امیرحسین
21 اسفند 93 14:16
http://amirhossein92-myson.niniweblog.com/ این از ادرس... ممنون مطهره جان که وقت میذاری و جواب میدی...به نظرت منم ازشیر بگیرم
مامان مطهره
پاسخ
خواهش میکنم خانمی -نمیدونم شاید اگه من جلی شما بودم اینکارو میکردم البته اگه پسرتون به شیر گاو علاقه داره حتما اینکارو بکنین! مرسی بابت آدرس مشکلم حل شد
مريم
6 مرداد 94 9:19
سلام ! وبلاگ خيلي زيبايي داري!
مامان مطهره
پاسخ
سلام مرسی عزیزم